Google podnosi bezpieczeństwo Android Market

3 lutego 2012

Android i jego polityka otwartości dla wszystkich deweloperów jest jednym z jego kluczowych atutów. Jednak z taką otwartością przychodzi też i ogromna odpowiedzialność. Przy praktycznie braku żadnych metod weryfikacji, producenci mogą publikować niemal wszystko. Taka wolność pozostawia szerokie pole do popisu dla malware, spyware i innych, paskudnie brzmiących rodzajów złośliwego oprogramowania.

Google jednak podjęło rękawicę. Przedsiębiorstwo ujawniło dzisiaj nową usługę bezpieczeństwa dla Android Market. Usługa skanuje podesłane programy pod kątem potencjalnie niebezpiecznych funkcji, jeszcze zanim aplikacja wyląduje na komórkach użytkowników. „Bouncer” – bo taki właśnie kryptonim został nadany usłudze – będzie niepostrzeżenie przeszukiwać sklep, pozostawiając ideę otwartości w nienaruszonym stanie.

Google Android

Google Android

„Gdy aplikacja zostanie nadesłana, usługa natychmiastowo przeskanuje ją w poszukiwaniu malware, spyware oraz trojanów. Poszukuje też zachowań wskazujących na niepożądane działanie programu i porównuje je z wcześniej przeanalizowanymi aplikacjami” napisał na blogu Googla wiceprezydent firmy Hiroshi Lockheimer. Lockheimer zapewnia jednak, że analizie podlegają wszystkie programy znajdujące się w sklepie.

Trzeba jednak zaznaczyć, że największe ryzyko kradzieży danych nie znajduje się w oficjalnym Android Market, a w jego pirackich odpowiednikach. „Oficjalny market Androida nie jest głównym celem hakerów”, zapewnił w wywiadzie z „Wired” Jimmy Shah, pracownik McAfee. „Jest to obszar, w którym aktywność malware jest najmniejsza” dodał.

Dodaj komentarz