Sony żeruje na śmierci Whitney Houston

14 lutego 2012

Na przestrzeni ostatnich dni fanów opłakujących śmierć Whitney Houston ogarną szok, gdy chcąc zakupić piosenki swojej ulubionej piosenkarki weszli na iTunes. Ceny piosenek skoczyły, powodując głosy oburzenia w stronę Apple. Jednak to nie ich wina.

Whitney Houston

Whitney Houston

Okazuje się, że Apple nie jest odpowiedzialna za wzrost ceny płyty Houston Ultimate Collection z 4,99 GBP do 7,99 GBP krótko po ogłoszonej śmierci artystki.

Media na początku zaczęły wieszać psy na Apple, ponieważ to ono odpowiedzialne jest za sklep iTunes. Jednak Apple pobiera 30 procent ceny ustalonej przez producenta. Okazuje się, że to Sony podniosło cenę albumu w niedzielę rano, co spowodowało niekorzystną zmianę ceny w internetowym sklepie.

Takie zachowanie dziwi, zważywszy na fakt, że po śmierci Michaela Jacksona Sony Music nie zmieniło ceny zarówno pojedynczych utworów jak i albumów mimo, że piosenki znowu zdobyły pierwsze miejsca na listach przebojów.

Zarówno Apple jak i Sony wstrzymują się od komentowania sprawy.

Dodaj komentarz